onsdag, november 29, 2006

The Guns Collection

De er ikke helt nye, men fryktelig kule likevel. Franske Philippe Starcks pistollamper fra 2005 er ganske åpenbart en politisk greie, og tar seg godt ut, som mye annet han har gjort. Det er mulig jeg har en ting for rare motiver på lampene, men hvis jeg skulle fått meg noe våpen i huset, måtte det blitt en sånn.

Philippe forklarer selv:
The gold of the weapons represents
the collusion between money and war
Table Gun symbolises the East
Bed Side Gun symbolises Europe
Lounge Gun stands for the West
The black shade signifies death
The crosses on the inside are to remind us
of our dead ones.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, intressanta - men jag vet faktiskt inte om jag vill ha en hemma. Kram.

Caroline sa...

Kerstin: Det kan jeg godt skjønne, det kan være vanskelig å få noe sånt til å passe inn, og de er litt voldsomme. Men jeg tror en sånn hadde gjort seg på nattbordet mitt!