mandag, august 28, 2006

Test: nye SMASH!

Nidar lanserte Smash! allerede i 1988, og har siden byttet navn to ganger og fått (og mistet) en rød variant. Denne merkelige snacksen ble til ved at en som jobbet på Nidars laboratorium i Trondheim på 80-tallet ville prøve noe nytt -en kombi av salt og søtt. Han kjøpte hauger med diverste salt snacks, dyppet dem i sjokolade. Versjonen med maiskjerner viste seg å være digg.

Nidar har nylig lansert en ny versjon av digg-favoritten, nemlig sjokoladebarer med disse maiskjernene inni. Jeg fikk med meg bruttern opp i kiosken for å teste. Siden den er laget av akkurat det samme som de vanlige Smash!ene, sier det seg selv at den var dritgod. Det ble bare en halv på meg denne gangen, men det blir definitivt flere senere. Har feelingen av at man blir avhengig, og til slutt ganske kvalm etter å ha spist for mange. Syns du at vanlig Smash! er rart og ekkelt, anbefales ikke denne sjokkisen.

Karakter: 5++
Kilde og bilde: www.nidar.no

5 kommentarer:

Kine sa...

Åhh, nå fikk jeg veldig lyst på sjokolade!

Kerstin sa...

Åh, vad synd att vi inte har dom i Sverige!!!

Caroline sa...

Alltid, Kine.
Føler med deg, Kerstin, for Smash! er steingodt.

Sigrid sa...

Gud jeg fikk lyst på smash nå. Jeg har sjokkis-avtale med meg selv fortiden, kun sjokkis en dag i uken. Må bli smash på lørdag kjenner jeg:D

Caroline sa...

Jeg kunne virkelig trengt en sånn avtale! Bruker opp bokpengene mine på tull. Kaffe og sjokkis (og Delis Oreo Dream Cake, halleluja!). Får vel drøye an til lørdag, jeg og.