tirsdag, august 29, 2006

Tapetsér en bok!

Kom forrige uke over denne posten hos Agathe, og ble grådig inspirert. For et par dager siden kom mamma hjem med en notatbok som var ganske ordinær.
-Jess, tenkte jeg, dette kan vi gjøre noe med! Jammen hadde vi ikke også noen fine tapetrester, og en dunk med tapetlim. Perfekt. Så jeg slo meg ned på kjøkkenet klar for griseri. Vet ikke helt om jeg gjorde det riktig, men det finnes vel ingen fasit for å tapetsere en bok. Jeg gjorde i hvert fall som når man legger bind på bøkene, bortsett fra at det var mye lim og ingen teip.







Som vanlig litt bildetrøbbel, men her ser du boken før, underveis og etter. På bildet var tapeten ganske ruglete, men når limet fikk tørket, rettet det seg ut og ble kjempefint!


Hadde helt glemt det, men mamma var litt kreativ en tid tilbake og tapetserte faktisk det lille bordet som står på vår knøttlille balkong. Det har faktisk holdt seg ok selv om det har regnet og greier.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh så fin boken blev! Superbra idé!

Caroline sa...

Bra idé, ja! Syns den ble ganske fin selv:)