søndag, desember 03, 2006

Julklappor

Jeg er fan av hjemmelagde julepresanger, både når det gjelder å gi og å få. I år satser jeg stort, og har allerede kommet et godt stykke på vei. Det skal gis smykker og t-skjorter!
T-skjortene er jeg litt usikre på forløpig, men smykkene er så godt som good to go. Idéen er stjålet fra Ida Falck Øien som lager smykker av bilder fra kataloger og ukeblader (selges på Koma i Hegdehaugsvn). Øredobbene nederst gikk jeg faktisk med på ballet! Kan ta en tutorial på senere hvis dere vil, ellers kan det være bildene alene forklarer litt.

Kine, glem at du leste dette

15 kommentarer:

Ladybird sa...

ahhh...du er så flink, en inspirasjon for oss alle. Jeg liker hjemmelagde og koslige gaver, vi må ikke støtte kjøpefesten til fingerspissene! Ladybird er inne i en miljøvennlig stim... Stå på! :o)

Caroline sa...

Tuusen takk for det, Ladybird! Du aner ikke hvor hyggelig det er å høre sånt! Syns det er mye gøyere å lage gavene også, enn å stresse rundt i butikker. Julegaveverksteder er ikke bare for barnehagebarn, nei!

Kerstin sa...

Gud vad snygga - bra jobbat :)

Caroline sa...

Tusen takk, Kerstin! Syns idéen er genial, jeg, og de smykkene fru Falck Øien lager er mye finere enn de jeg har laget!

Anonym sa...

Åhh så fint! Tack för inspirationen:)

Caroline sa...

Anna: Takk og bare hyggelig!

Snart tretti sa...

De var kjempefine! Det blir noen smykker fra meg i år under treet også. Det er utrolig gøy å lage, og folk blir så glade for de:)

Caroline sa...

Grombaben: Ja, det er helt sant! Hva slags smykker skal du lage da?

Snart tretti sa...

Ikke så avansert som deg er jeg redd..
Lager med perler og anheng jeg. Blir kjeder, samt et par øredobber til en som fikk kjede i fjor og som ville ha matchende øredobber i år.. Kanskje jeg også skal forsøke å legge ut bilde på bloggen når de er ferdiglagd:)

Caroline sa...

Ja, det syns jeg du skal gjøre!:D

Anonym sa...

Ååå, så flink du er! :)

Caroline sa...

Takk, Hilde! Var litt stolt selv da jeg gikk med hjemmelagde plastsmykker på ball, hehe..

Kine sa...

Åhh, så fint! Skal glemme det fort. OG så skal jeg svare på mailer nå. Er ferdig med alle eksamener! HURRA!

Caroline sa...

Gratulerer! :D Jeg har fire prøver til uken, så det blir sykt deilig å komme seg helt vekk etterpå! Har ikke fått noen mail ennå, forresten. Hurr, hurr!

Kine sa...

Sendte mail. Mottatt den nå? :) Gleeeeder meg!