søndag, oktober 29, 2006

Lang lørdag

Dagen begynte hardt! Våknet kvart over ti, og skulle møte en venninne klokken kvart på elleve. Rakk så vidt å kle på meg, og legge merke til en merkelig lukt i leiligheten, før jeg slang meg på sykkelen og tråkket avgårde mot Nationaltheatret. Der satte venninna seg bakpå, og turen gikk til loppis! Vårt første sådan. Og hurra, så gøy det var! Fikk en fin, sort blondekjole til 10,- og en hvit fin vest til 20,- , og så fikk jeg det for 20 tilsammen. Grådig greit! På vei ut gikk vi gjennom bokavdelingen, og plutselig så jeg tittelen VOGUE skrike mot meg. Boken ble min for 20,-!

Kl.12 var vi allerede ferdig, og jeg fikk syklet til Karl Johan, hvor jeg trasket litt rundt i butikker, fikk ordnet noen saker på hobbybutikken, og tok meg en tur på café. Deilig lørdags formiddag. Så dro jeg til Bogstadveien (og møtte hun venninnen igjen) hvor jeg oppdaget et nytt fint marked.

Så var det å sykle hjem, ta på ny kjole og dra i familiemiddag. Så hjem, og til sist Notting Hill på tv2! Puh...
Den merkelige lukten kom forresten av at leiligheten var såå nær ved å brenne opp i natt. Ved en tilfeldighet ble det oppdaget at bossspannet (søpla) på kjøkkenet stod og glødet. Kjøkkenet var fylt av tykk, tykk røyk og kjøkkenbenken ble ødelagt. Skummelt!

4 kommentarer:

Kine sa...

Åhh, det høres utrolig gøyt ut! Jeg vil gå på loppemarked. Det må vi gå på i London!

Caroline sa...

Ja! Nå skal jeg forresten tilbake på loppis! Møte Catha på Nationaltheatret om 5 min. Oi.

Anonym sa...

Loppisfynd allerede! Braaa! ta bilde av boka da. hørtes spennende ut. Jeg fikk ikke med meg noen loppiser. faen.

Caroline sa...

Sig: Ganske fornøyd ja! Jeg bare sjekket ut loppissiden du tipset om, den var jo ganske grei. Skal få slengt opp bilde av boken!