søndag, oktober 29, 2006

Rett i fleisen

Jeg har et litt sånn nerdete prosjekt på gang for meg selv: Hver gang jeg skal i butikken, tar jeg på meg noe litt mer crazy enn forrige gang, og prøver ut nytt og gammelt. Det begynte forsiktig med rare gensre og fancy vesker, så kom lave pumps inn i bildet, så hadde jeg en ganske pyntet periode, og senest en stor, gammel skinnjakke mamma brukte en gang på 90-tallet.

I dag, på vei ut døren, stoppet plutselig mamma meg.
"Sånn kan du ikke gå!"
(Og her så jeg ganske normal ut, bortsett fra hvite sokker i pumpsa.)
"Du går så harry kledd, du tar bare på deg det styggeste du finner!"
"Ehhh?" sa jeg, lettere sjokkert. "Nei, jeg mener jo ikke å kle meg stygt!"
Så fikk hun frem at 80tallsklær ikke var noe for meg, og jeg fikk ikke lov til å gå så merkelig kledd, før hun tok skoene og sa at de var hennes, og at jeg ikke fikk gå med dem! :O
Ganske støtende å bli pepret slik, av sin egen mor, i hvert fall når du selv syns du er fint kledd.

Litt personlig posting her nå. Støttende kommentarer er svært velkomne!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe...mamma`er skjønner ikke alltid greia. Stå på krava! ;-)

Anonym sa...

Jag tycker om att vara finklädd. Har man en dålig dag känns den genast bättre med lite fina kläder! =)

Kerstin sa...

Äh, huvudsaken är att DU tycker att du är fin. Min mamma har alltid en massa åsikter om mina kläder.

Caroline sa...

Hilde: Ja, der har vi spiriten. Takk!
Amanda: Jeg er helt enig!

Caroline sa...

Kerstin: Jo, det er jo riktig, men å plutselig få den i trynet var litt voldsomt.

marius sa...

hehe, pappa er sånn mot meg.

så jeg flytta (for mange år sia da)

tar meg selv i å "pynte" meg ekstra "teit" når han ber meg på middag eller skal på besøk hjemme.

tihi.

Caroline sa...

:D